söndag 6 oktober 2013

Så mycket bättre...

...mår jag nu efter att mitt ryggskott, eller vad det var, har släppt värsta greppet. Jag hade till och med tänkt ta den där krogsvängen den här helgen istället då, eftersom jag missade den förra (se inlägg), men det var ingen som ville följa med. Av någon underlig anledning är det ta mig f*n aldrig någon som vill ut när jag vill, jag börjar misstänka att jag kanske luktar illa eller något?!?


(Bilden lånad från Google.)
Nåväl, jag får väl tillbringa lördagkvällen med att blogga och pilla mig i naveln eller nåt istället då.

(Bilden lånad från Google.)
Tillbaka till inledningen, jag mår inte bara bättre för tillfället....jag mår mycket bättre i allmänhet än jag har gjort på flera år. Jag tillskriver den förändringen till största delen till att jag har börjat med en LCHF-livsstil som både gjort att jag har gått ner massor i vikt (i skrivande stund 25 kg) och även blivit mycket bättre i mitt värktillstånd. Min misstanke är att jag genom att utesluta i princip alla kolhydrater ur min kost faktiskt även har lyckats eliminera en stor del av de inflammationsfaktorer som var en stor anledning till min värk.

Jag har ju levt med fibromyalgi och IBS i många år men värken är som sagt mycket lindrigare och tarmproblemen är i princip obefintliga. (Om ni vill veta mer om ovanstående diagnoser kan ni bara klicka på orden, informationen är hämtad från Wikipedia.)

Det finns flera "dieter" som kallar sig för LCHF-dieter och därför vill jag förtydliga att jag äter enligt Sture Skaldemans principer som han beskriver i sin bok "Ät dig ner i vikt".

Klicka på bilden för att komma till Skaldemans hemsida. (Bilden lånad från skaldeman.se.)

Alla som känner mig vet att jag AVSKYR att bli fotograferad och särskilt att sedan visa upp de bilderna (där jag antingen är fet, rynkig, vindögd eller bara allmänt konstig) men för att åskådliggöra den fysiska förändringen som har skett på sex månader tänker jag nu outa mig totalt!!!

Före! Det här kortet är taget när det var som allra värst och jag verkligen HATAR det där kortet.
(Fotograf Emma- Christin Fors.)
Efter!
 (Bilden har jag själv tagit med mobilkamera så jag ber om ursäkt för kvaliteten.)


En annan positiv effekt som min nya livsstil har fört med sig är att jag dessutom har mycket mer ork så nu har jag till och med börjat motionera en massa....."när fan blir gammal blir han (hon) klok" sägs det visst. ;)

Jag t o m SPRINGER, vem hade kunnat tro det liksom?!
 (Bilden lånad från Google.)
//Motionspipa

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad du är duktig önskar jag kunde // Kram Cathrine

pipan sa...

Tack Cathrine, men jag är faktiskt inte ett enda DUGG duktig....jag bara äter en MASSA god mat när jag är hungrig. Om jag var tvungen att vara duktig hade jag inte gått ner ett kilo, jag har ingen karaktär ö h t! :D

Lisa sa...

Men vilken fantastisk skillnad! Bästa är ju att värken blir mindre oxå.

pipan sa...

Jajjamen, det är definitivt det bästa...jag fick ett helt nytt liv på kuppen! <3