måndag 7 oktober 2013

Vilodag...

...ska det väl vara på söndagar, men det blev inte riktigt så. Jag var så trött när jag kom hem efter den helpackade dagen att jag inte ens orkade blogga och därför tar jag det ikväll istället.

Jag startade med en rejäl sovmorgon.....jag menar, det var ju ändå söndag! Vaknade vid tio och kunde i lugn och ro göra mig iordning för att åka in till stan på ett styrgruppsmöte som skulle börja tolv. Precis när jag skulle iväg startade kaoset och min älskade, men ibland hopplösa hanhund, bestämde sig för att rymma. Det slutade med att jag inte kom ifrån gården förrän 11.47. Jag tänker inte berätta hur fort det gick, men kan iallafall konstatera att det var tur att det var lite trafik och bra väglag för jag var framme två minuter över tolv och då hade inte damen med nyckeln dykt upp ännu...ibland funkar det helt enkelt.

Vad vi planerar och diskuterar kan jag tyvärr inte avslöja än...men BRA blir det!
 (Fotograf Anna Idell.)
Efter mötet (som blev låååångt) svängde jag och min vän iväg i flygande fläng för att handla lite saker att stoppa i huvudet (vi höll båda på att svimma av hunger). Vi fortsatte hem till henne för att få i oss maten, hämta upp hennes son och slå in paket...vi skulle på kalas!

Min guddotter, världens bästa Molly, fyllde ju sex år...sånt får man inte missa.
Hon fick i present att hon ska få komma och rida fem gånger. DET var en present som gick hem kan jag lova! (Hon fick lite ritpapper och pennor också för man vill ju naturligtvis öppna paket när man fyller år.)

Jag smakade t o m på tårtan! 

Undrar om det var kalasgäster med från "andra sidan" också...ser ni den suddiga fläcken?
Den sitter inte på linsen för den finns inte med på bilden före eller efter detta kort är taget.

Så roligt att Christin och Filip följde med.

När det var dags för födelsedagsbarnet att göra kväller åkte vi vidare till nästa ställe. Filip skulle till Idas pappa för att få en hel bunt med tv- spel. Den överlyckliga killen konstaterade att det var några kilo spel han fått och dessutom fick han sälja en massa jultidningar...en bra kväll för honom.

Sen var det bara en sväng förbi macken och att jag skulle skjutsa hem Christin och Filip till Christins pappa kvar innan jag äntligen kunde komma hem och natta djuren...

...då kom jag ihåg att jag ju skulle till mamma och dra ut soptunnan.
Efter det var det iallafall äntligen klart för hemfärd. Det blev som sagt var en mycket lång och intensiv dag, men bra. Ja just ja, jag lyckades ju även komma så precis med bilen så att Ida kunde få skjuts hem från bussen...vilket var tur för henne för hon hade ramlat och pajjat knät.

En heeeelt vanlig vilodag helt enkelt! :)

//Intensivpipa

Inga kommentarer: