torsdag 12 januari 2012

Försökt att blogga...


...ända sen i morse, men det var tji att kunna lägga upp bilder. Nu har jag fått en ny adapter till min laptop och kan sålunda använda min egen dator...och då funkade det strålande!

(Bilden lånad från Google.)
I övrigt var det en underbar morgon. Som jag skrev igår blev jag servad med äggmackor då, den här morgonen fick jag frukost på säng! (Eller soffan för det var där jag hade somnat.)

Jag fick en supergod latte med riktig skummad mjölk, tack Hannah du är ju bara underbar! (Bilden lånad från Google.)

Av någon anledning funkar tydligen inte Idas dator som den ska, vissa saker man gör online funkar bara när den har lust....idag gick det inte ens att logga in på Hotmail med den. Om någon av er som läser det här har någon aning om vad det kan vara som ställer till det får ni gärna nämna det i en kommentar så att jag kan hjälpa henne att få ordning på den.

Något som går att göra på den är i alla fall "griddlers".

(Bilden lånad från Google.)

Griddlers är ett utav mina favorittidsfördriv när jag ligger i sängen och väntar på att värkmedicinen ska verka så att jag kan göra något mer produktivt. Det är ett slags japanska korsord som går ut på att man ska bygga bilder genom att räkna ut vilka rutor man ska markera med färg....lite som "paint-by-numbers" för vuxna. Sådär lagom hjärndött när man inte orkar med något annat men ändå är för rastlös för att göra inget alls.

Om du också vill testa så klicka på länken och prova, men var försiktig för det är väldigt beroendeframkallande.

Berit Danielsson (Bilden "ärligt snodd" från hennes Facebookalbum.)
Till slut vill jag bara nämna Berit...när jag beklagade mig på Facebook om att jag inte hade en fungerande adapter skickade hon helt sonika hit en!!! Tydligen har hon tumme med Posten också för det gick på ett dygn. Tack så otroligt mycket!!!

En virtuell ros till dig! (Bilden är lånad från Google.)
// Pipan, back in business








4 kommentarer:

Unknown sa...

Usch... datorer kan göra en galen... Förr i tiden fanns det ju panik-knappar... De skulle behövas då och då idag åxå ;o)

Bra att det finns Beritar när det tryter ;)

Kram kram

pipan sa...

Panikknappar vore nog en bra-ha-sak ibland och visst är det tur att det finns Beritar. (Tyckte att det var taskigt att döpa en storm till Berit...Berit är ju snäll!)

Kram

monica.lindh sa...

Skulle behövt panikknapp inatt...var klar med allt som skulle till Gd, styrelse och hela fadderullan" kl 23.00..så hängersig allt. Tror datorn gick varm efter 15 timmars jobb! Blev en LÅÅÅÅNG dag, men 2.30 var jag klar. Du har ju en envis mor, och ibland lönar det sig! Dessutom är vi ju släkt! Kram!!

pipan sa...

Men fy 17! Det är såna ggr man kommer på att det är en bra sak att spara arbetet under tiden man arbetar med det. (Ctrl + S efter varje stycke.) Jag är lika dålig på det jag med men brukar vara hemskt duktig på det ett tag när någonting sånt där har hänt.

Och du ser....du hade otur FÖRE fredag den 13:e! Tur att det blir helg nu då så att du får vila upp dig. Kram! <3