fredag 6 januari 2012

Kattantalet minskar!

Mitt hem har ju varit jourhem en längre tid men då jag inte är frisk och mitt fysiska mående blir sämre och sämre är jag tvungen att dra ner på antalet djur, jag orkar helt enkelt inte. Idag fick jag den positiva nyheten att de sista två jourkatterna också har fått ett hem, detta hem verkar dock också vara tillfälligt så min förhoppning är nu att dessa vackra systrar kan hitta ett permanent hem någonstans innan våren, det förtjänar de!
Sol...




...och Vega.

Det är två underbara flickor som snart fyller två år. De är små (förmodligen delvis p g a att deras mamma var undernärd när hon väntade dem) men mycket vackra. Då de är födda av en förvildad mor är de väldigt försiktiga av sig, men när de väl känner sig trygga är de underbara. Båda är i allra högsta grad hundvana, men Sol ÄLSKAR hundar....hon brukar roa sig med att tvätta dem. Flickorna är naturligtvis kastrerade.

Om ni känner att ni kan öppna ert hem och era hjärtan för dessa katter ska ni kontakta Djurskyddsföreningen Bill & Bull det är de som äger katterna och kan svara på era frågor.

Jag har även tre underbara ungkatter i egen ägo som behöver ett nytt hem så snart som möjligt. De är helt fantastiskt gosiga och trevliga. 

Söta, tjocka Leif...som äääälskar mat!


Gulliga Prill-Prill...som ääälskar bus!



Vackra Skrållan....som äääälskar gos! (Bilden lånad från Josefines Facebookprofil.)
Skrållan hade redan hittat ett underbart hem (de kallade henne Elsa) där hon trivdes som sjutton och där hon blev både älskad och bortskämd, tyvärr blev matte superallergisk och var tvingad att med stor sorg lämna tillbaka henne till oss.

Leif var bokad men hans blivande matte flyttade oväntat så då blev han kvar. 

Prill- Prill, min stora kärlek, hade jag tänkt behålla för hon är så charmig, vacker och framförallt påminner hon så mycket om sin mormor....min älskade Prillan (därav namnet.) Jag tvingas dock erkänna att jag är i för dåligt skick för att orka med så jag måste ägna min ork till de vuxna katter jag har lovat ett "forever- home" och deras djurkompisar.

Känner du att ditt hjärta smälte för någon av dessa härliga individer kan du skriva ner kontaktvägar till dig i en kommentar så kontaktar jag dig.

// Pipmatte










2 kommentarer:

Mea Culpa sa...

Sååååå gulliga så det är inte klooookt!! <3

Pussa nosarna från mig.

// Vippeliten

pipan sa...

Det ska jag göra det!