lördag 7 januari 2012

Nattuggla...

...har jag blivit kallad hela livet, med all rätt. Jag vet inte om jag är "tillverkad på fel sida sängen" eller vad som är felet men så snart jag får chansen vänder jag på dygnet.

(Bilden lånad från Google.)

När det är fullmåne blir det ännu värre, då kan jag "glömma bort att sova" i upp till tre dygn.

Det är inte precis lätt att vara uggla, hela samhället är ju inriktat på att vi ska vara vakna på dygnets ljusa timmar....med all rätt, vi behöver ljuset. 

Jag kan dock inte låta bli att drömma om att jag ska kunna sköta mitt arbete nattetid, men om man arbetar som säljare uppskattas det nog om man ringer sina kunder under kontorstid och inte när de sover sin allra djupaste skönhetssömn.

Kreativiteten flödar alltid på nätterna, alla nya idéer dyker upp då och alla bra TV-program visas "miss-i-nassen"....vem sjutton vill sova då?

Jag har skapat en Facebook-grupp för riktiga "hardcore-ugglor"....d v s de som i princip ALDRIG lägger sig före 02.00, om du känner att du platsar i den är det bara att säga till så bjuder jag in dig.

Jag vill tacka Kerstin för uppslaget till detta inlägg och till alla mina likasinnade där ute säger jag bara:


Carpe Noctum!!!
// Nattpipan

2 kommentarer:

Unknown sa...

ok..från att ha sett det som ett problem gör du nu det till något du ska uppfylla..DET blir nog bra de..inte

pipan sa...

Hmm....uppfylla?