fredag 6 januari 2012

(Förra) årets julklapp...

....måste definitivt vara den jag fick av mina barn! Då det har varit lite körigt i helgerna (berättar mer om det sen) har inte bloggning varit prio ett, därför har jag inte berättat om min fantastiska julklapp förrän nu.

Redan vid Lucia började barnen tala om att min julklapp redan var klar och att jag skulle bli så glad över den (julklapp? jag? en gammal kärring, det är väl barnen som ska ha klappar?) De visste precis vad de gjorde de luringarna, jag är definitivt den mest nyfikna människa jag känner så jag höll ju på att smälla av....det var ju ELVA dagar kvar till jul, hur skulle jag stå ut?

Nyfikenheten höll på att driva mig till vansinne! (Bilden lånad från Google.)
Dagarna som följde fick jag veta att min mamma visste vad jag skulle få, hennes man också, tydligen min bror med. När jag ringde till min syster och beklagade mig såg hon minsann också till att få reda på hemligheten omgående så hon kunde assistera i tortyren!

Jag försökte lista ut vad det kunde vara som jag skulle bli så glad över och föreslog att de kanske hade tänkt städa hela huset åt mig (fatta den), men de påstod att detta var bättre?! :O Vad i hela friden kan vara bättre än det liksom?

Darlingen min visste inget till att börja med och jag upplyste honom om att det var lika bra för det är ju synd på så "rara ärtor" om jag hade tvingats döda honom i min strävan till upplysning!!! (Sen visade det sig att han också fick veta några dagar före jul, tur för honom att vi inte sov tillsammans för då kanske han aldrig hade vaknat upp.)

Börjar ni också bli nyfikna på vad denna fantastiska julklapp kan vara? Jag förstår er!

När julaftonen väl kom var det väldigt viktigt att jag öppnade mina paket i rätt ordning. Först skulle ett kuvert från mamma och Beng-Olle öppnas. I det låg ett kort (på mig som liten Lucia.)

På baksidan stod det att jag fick en tågresa till Götet tur- och retur i maj.
Häftigt tänkte jag, då får jag äntligen hälsa på min bror som bor där nere i Göteborg (har inte haft råd att åka tidigare), att det stod specifikt i maj reflekterade jag inte ens över. Förklaringen kom i nästa kuvert....presenten från barnen.

Jag ska få gå på Skandinavium och titta på min husgud, Cesar Millan, live!!!  (Bilden lånad från Google.)
Ni som känner mig väl fattar hur stort detta är för mig. Jag beundrar denna man något alldeles otroligt och att få se honom live kommer att vara en verklig "once- in- a- lifetime" upplevelse. Det ingick även upp till en veckas djurpassning hemmavid så jag kanske hinner med någon sväng på Liseberg med.

Vilka underbara barn jag har va? Inte nog med att de hade hittat en sån otroligt underbar gåva till mig, de har också ordnat så att jag har resa, logi och djurpassning ordnat.....snacka om kärlek!

Älskade, älskade barn...vad har jag gjort för att förtjäna er? (Bilden lånad från Google.)

Jag blev så överväldigad och glad att jag stortjöt, ni vet sådär som man kanske gör en gång per decennium! När jag grät började min mamma gråta...och när vi grät hängde Hannah på....ja jösses, säger jag bara!

Om ni vill göra mig sällskap på Skandinavium hittar ni biljetterna här!

//Tacksam Pipa


2 kommentarer:

Mea Culpa sa...

Dina unnar vet preeecis vad en Millan blir lycklig av .. gulle dem <3

// Vippeliten

pipan sa...

Mmm, gulle dem!!!