onsdag 18 januari 2012

Min födelsedag...

...började helt suveränt med frukost på säng! Jag fick latte och ett gäng smörgåsar på en tallrik. Ovanpå smörgåsarna tronade ett värmeljus och alltihopa ackompanjerades av skönsång av mina gulliga döttrar.

Hannah...

...och Ida.




Grabbarna låg och sov men ingen av dem var riktigt krya så de är ursäktade, de kan få komma med på bild ändå.



Min son Adam...
...och svärsonen Oskar.

(Alla ovanstående bilder har jag lånat från respektive barns Facebook-profiler, en nackdel med att inte ha en fungerande kamera.)

Någon timme senare började eländet...jag fick tokont i magen. Det kändes som att någon otrevlig människa körde runt med en kniv i min livmoder, roligare saker kan man ha för sig på sin födelsedag. Jag ställde in min tandläkartid för jag tyckte att det räckte med elände och smärta ändå...sen tillbringade jag flera timmar med att ligga i soffan och tycka synd om mig själv. 

Min mage var ledsen! (Bilden lånad från Google.)
När det började bli eftermiddag på riktigt var jag helt enkelt tvungen att ignorera det onda och ta mig till stan, behövde både gå på banken och handla om det skulle bli någon tårta på det här stället. Oskar fick vara chaufför och vi lyckades uträtta alla ärenden och ta oss hem utan större missöden. 

När vi väl var hemma utnyttjade jag det faktum att jag fyllde år och bad husets alla tonåringar att hjälpa mig röja upp, göra tårta, fixa kaffe etc....med motiveringen att det var vad jag önskade mig i födelsedagspresent. De gjorde ett kanonjobb och jag är mycket tacksam!

(Bilden lånad från Google.)
En smaskig tårta blev det som trots Idas protester innehöll krossad ananas...vaddå, det är väl min födelsedag och då blir det en tårta som JAG tycker om. 

Sen kom det besök, först älsklingen min som har full koll på vad jag vill ha när jag fyller år...

...nämligen tulpaner! 
Det har blivit tradition att jag får tulpaner på min födelsedag eftersom det är tulpanpremiär i affärerna vid samma tidpunkt och det är bra, för jag äääälskar tulpaner! Mamma hade naturligtvis också koll på läget (som vanligt) så nu har jag vackra buketter både i vardagsrummet och köket....me like!!!

Jag upptäckte också att ett utav glädjeämnena med att ha 4 000+ Facebook-vänner är att man får en maaassa gratulationer, på många olika språk och (tack vare tidszonerna) under två hela dygn. Av ren artighet tycker jag att man bör tacka personligen när man får sådana hälsningar, så det gjorde jag.....över 500 gånger!!! Jag har försökt att tacka alla på rätt språk så nu kan jag säga tack på åtminstone engelska, franska, tyska, holländska, spanska, portugisiska, italienska och tjeckiska.....OM jag missade att tacka någon personligen ber jag så hemskt mycket om ursäkt, det var inte meningen.

Allt som allt hade jag en strålande födelsedag med släkt, vänner, presenter, blommor, praliner och god mat....och jag fyllde 42(!)...jag ser fram emot att fylla femtio!!! :D Tack alla ni som gjorde min dag.

// En något äldre Pipa


2 kommentarer:

Cathrine sa...

Grattis ännu än gång! Klart att vi måste försöka träffas och vad kul att du vill vara med i min lilla utlottning. Jag står väl för fika brödet om du står för kaffet ; )

Kram Cathrine

pipan sa...

JA, att du står för fikabrödet låter som en kanonplan! (Iaf blir vi nog utan.) Och tack för dubbelgrattningen! Kram