söndag 24 oktober 2010

Ollierès de la St Baum

Där skulle vi bo resten av veckan och jag blev helt och hållet kär i den lilla byn och det autentiska huset som var byggt på 1700-talet. Som plats beräknat ligger det som tvåa i mitt hjärta direkt efter Segeråker och det är inte illa!
Vi ankom som fullgoda deltagare i "Hur mycket man kan trycka in i en Ford Focus"- tävlingen. (Observera de två essentiella förnödenheterna i Idas knä: toapapper och baugette.)
Då vi anlände sent fanns det egentligen bara tid för kvällsmat och säng. Lyckan var stor för Ida som hittade nudlar och Coca-Cola i Frankrike också, "Ida-våga-vägra-nytt." Jag var lycklig för att jag åtminstone hittade koffeinfri cola åt henne (finns det i Sverige?) och för att jag fick kyckling, bröd, ost och vin!
Enligt Ida var salt och pepparkaren det sötaste i hela huset så de fick också vara med på bild.
Ida avslutade en jobbig dag med ett fotbad för att bota nageltrånget. Under tiden knaprade hon i sig chips och tittade på "Greven av Monte Christo" (se nästa inlägg). 
Man sover gott efter en lååång dag. Ida och jag hade en egen lyxsvit på översta våningen med sovrum, vardagsrum, badrum och balkong.

Vill ni veta mer om huset vi hyrde, familjen som äger det och hur ni gör för att få bo där kan ni kolla in den här länken Jag berättar mer senare.

.//Nöjdpipan





Inga kommentarer: